Set Kurus Shaklee turunkan berat badan dari saiz L - S (part 2)

 

Hello New You Set Kurus Shaklee


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera!

Masih ingat posting Fatin berjaya turunkan berat badan dari L kepada S? Awak boleh baca di sini Okay to be honest I don’t want to keep it secret anymore! Let me spill it and help you guys also.

Jadinya, apa yang Fatin amalkan? Diet apa yang Fatin buat? Sebenarnya dah bermacam diet dan senaman dah pernah Fatin buat untuk menjayakan penurunan berat badan. Tapi semuanya gagal! 

Sampailah Fatin terjumpa satu konsep diet yang dinamakan intermittent fasting ni. Alhamdulillah konsep diet ni sangat sangat membantu Fatin dalam proses penurunan berat badan.

Haa…bukan sekadar puasa je tau, mesti konsume nutrisi yang lengkap. Sebab kalau tak cukup nutrisi takkan menjadi ye. Badan akan lemah lembik, otot pun kendur. Selalunye kalau kurus tanpa nutrisi yang lengkap  badan akan cepat je naik balik selepas dah kurus. Ni pengalaman dari kawan kawan Fatin. Dan alhamdulillah Fatin dan berjaya maintain berat badan dari Fatin berjaya turunkan berat tu sampai sekarang dah 4 tahun! Hehe sebab memang dah taubat dah tak nak berisi balik.

Testimoni Fatin sendiri. Alhamdulillah maitain sampai sekarang

Seronok kan bila dapat maintain. Oh yang paling bestnye, waktu Fatin dalam proses turunkan berat badan tu, Fatin masih anak dara tau. Alhamdulillah sekarang dah ada anak dua tapi badan masih maintain. 

Okay lah, panjang pulak ye bercerita. So, apa yang Fatin buat dengan intermittent fasting ni? Haa, Fatin add on juga dalam journey diet Fatin Set Kurus Shaklee.

So konsep dia macam ni berpuasa untuk reset , makan untuk nourish. 

So, set kurus Shaklee ini terdiri daripada Protein Cinch, Lecithin, Omega Guard, Herb-lax, dannn yang paling sangat membantu adalah Vivix. Set Kurus Shaklee ni kite panggil ianya Hello New You. Menggabungkan konsep puasa berkala selama 12jam-16jam dan membekalkan badan awak dengan nutrien penting. 

Set Kurus Shaklee

Mari Fatin ceritakan bagaimana fungsi set kurus Shaklee ni dengan gabungan intermittent fasting, bila awak puasa selama 12jam-16jam, badan awak akan reset dan tukar simpanan lemak kepada tenaga. Tenaga ini akan bakar lemak untuk proses penurunan berat badan dan membina jisim otot.

Jom tengok apa jadi pada badan selama kita berpuasa intermittent fasting:

4-8jam

Haa waktu 4-8jam pertama ini paras gula dalam darah awak akan menurun. Semua makanan didalam perut sudah dicernakan. Dan insulin tidak lagi dihasilkan.

12jam

Waktu ni , makanan dalam badan kite telah dibakar, sistem pencernaan kite pun boleh berehat. Hormon Pertumbuhan Manusia (HGH) untuk penghasilan dan regenerasi sel mula meningkat. Dan Glukagon dirembeskan untuk menyeimbangkan paras gula darah

14jam

Untuk next 14 jam lemak yang disimpan ditukarkan untuk tenaga. Meningkatkan lagi Hormon Pertumbuhan Manusia (HGH).

16jam

Badan awak akan continue untuk meningkatkan pembakaran lemak.

Nampak kan kat situ, apa badan kite buat waktu tempoh puasa, Apabila awak berada dalam tempoh makan pula, jangan lupa untuk mengamalkan diet seimbang yang mengandungi nutrien yang mencukupi dan mempraktikkan gaya hidup sihat untuk memaksimumkan manfaat kesihatan berpuasa.

Jom tengok nutrien yang dibekalkan dalam Set Kurus Shaklee ini.

Vivix [Polifenol]

  • Vivix dia akan baiki sel dr peringkat DNA dan dia bantu tingkatkan keupayaan Mictodoria yang mengawal metabolisma sel.
  • Pabila Vivix bertindak, metabolisma sel meningkat, maka metabolisma badan turut sama meningkat Keupayaan menukar makanan / glukos menjadai tenaga juga meningkat.
  • Sebab itu awk rasa segar, bertenaga dan mudah kurus. Dan apabila badan sihat, craving untuk mende-mende tak sihat ini akan kurang sebab badan cukup nutrisi
  • Sebab tu VIVIX BEST

Cinch® Shake [Bakar dan Bina]

  • Manfaat dari satu hidangan penuh yang dibawakan dalam bentuk minuman yang lazat dan berkhasiat.
  • Ditambah dengan Leusina untuk pengurusan berat badan secara sihat.
  • Mengandungi 20 jenis vitamin dan mineral penting.

OmegaGuard [Meningkatkan Kadar Metabolic]

  • Membekalkan asid lemak penting omega 3 bergred farmaseutikal yang berspektrum luas.
  • Dihasilkan melalui proses penyulingan molekul proprietari tiga peringkat.

Lesitin [Pembakar Lemak Semulajadi]

  • Pengemulsi daripada sumber semula jadi kacang soya
  • Mempercepatkan proses pemecahan lemak.
  • Mencegah daripada pengumpulan lemak di dalam hati, dan menyingkirkan toksin daripada hati.

Herb-LaxTM [Pencernaan dan Pembersihan Yang Lebih Baik]

  • Dipertingkatkan dengan campuran proprietari termasuk daun senna yang digunakan secara tradisional sebagai laksatif semulajadi.
  • Menggalakkan pergerakan usus untuk membantu proses semulajadi tubuh badan.

Untuk tambahan info, awak boleh juga baca entry kawan Fatin mengenai Set Kurus Shaklee ini. Mungkin dapat membantu awak lagi.

Whoever you’re, whatever you’re, however you’re struggle dalam journey kurus/turunkan berat badan ni. I’m rooting for you. InshaaAllah kalau saya boleh, awak pun pasti boleh.

Nak saya bantu? Awak boleh hubungi saya. 017-9208293 

See you again.

with love,

FN

Pengedar Shaklee Putrajaya

Pengedar Shaklee Bangi

Pengedar Shaklee Kuala Lipis

Baca juga:

Kurus dengan cara intermitten fasting dengan betul

Dapatkan Berat Ideal Dengan Set Kurus Shaklee

Post a Comment

2 Comments

  1. Info yang sangat bermanfaat sekali sahabat. Terima kasih info... Bestnya set kurus shaklee ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama-sama, ya best sangat kurus dengan shaklee, selamat dan terbukti

      Delete