9 sebab kenapa komuniti business Shaklee sangat best

Sebab kenapa community business Shaklee sangat best

 Assalamualaikum dan Hai,

Hari ni Fatin nak sharing dengan awak semua, kenapa komuniti business Shaklee sangat best. Okay sebelum Fatin join untuk buat business Shaklee ni, Fatin adalah pengguna Shaklee. Time tu consume Shaklee ni sebab nak dapatkan kulit yang sihat. Erm, kulit muka Fatin breakout sebab guna produk merkuri, breakout yang tersangat teruk tau, jerawat, parut jerawat, kulit kering kusam. Sampailah pergi mana-mana mesti orang nak promote dia punya barang untuk cantikkan kulit.

Alhamdulillah lepas je dapat effect dari Shaklee untuk masaalah kulit wajah Fatin ni, Fatin terfikir why not I join the business. MashaAllah tak menyesal join busness Shaklee dengan team yang Fatin join sekarang, rugi sangat kalau dah ahli tapi tak join business. Selain daripada 3C (cash, car, conventional) dari Shaklee. Komuniti business Shaklee Fatin sediakan banyak lagi benda yang best untuk semua ahli nikmati. Haa, apa yang best tu? Meh Fatin cerita.

1. Viktoria Welcome Pack.

Ini adalah initiative komuniti business Shaklee Fatin. Kami ada support group yang besar iaitu Viktoria. Jadi setiap ahli baru yang berdaftar di bawah team Fatin akan dapat welcome pack sebagai gift. Rasa macam welcoming macam tu kan. Bila dah jadi ahli ni, nak makan sendiri boleh nak join buat business pun boleh.  Tak perlu bayar apa-apa pun sebab bila dah ahli dah boleh start business, so macam terpulang.  Nak jadi ahli pulak Fatin cuma perlu bayar pendaftaran serendah RM35 sahaja dah boleh nikmati semua barang Shaklee dengan harga Shaklee dan boleh terus buat business. 

Ini lah welcome pack yang Fatin akan beri
kepada ahli baru yang berdaftar dibawah team Fatin

2. Yezza system, tak perlu pegang stock barang.

Kadang kite tengok setengah business kan nak kena ambik stock. Kalau tak cukup ambik stock then akan turun level ataupun disqualified. Dalam komuniti business Shaklee Fatin tak perlu pun. Tak kesah awak level berapa, sama je. Boleh order di yezza under Viktoria. Then, semua urusan Viktoria akan uruskan. Tambahan dapat free gift lagi. Hehe tak perlu susah-susah nak gi pejabat pos nak pos barangkan. Yang Fatin perlukan hanyalah phone. So kat mana-mana Fatin still dapat buat business. Macam flexible lah. So, boleh bercuti dengan tenang, tapi business still boleh jalan. 

Ini lah system yang awak boleh guna
berada di dalam team Fatin,
postage pun murah berbanding website Shaklee

Cantikkan packaging yang Viktoria buat

3. Support Group yang supportive.

Komuniti business Shaklee Fatin ni mempunyai support group yang tersangat best tau, sebab ada banyak master-master dan leader-leader yang tak putus-putus support kiteorang dan sediakan macam-macam bahan business untuk kiteorang. 

Dari group Euphoria, Viktoria, Maestro dan OPE, semua group ini memang supportive dalam memberi akan bahan marketing dan input info ke ilmuan buat semua downline. Dalam team Fatin adanya support untuk belajar cara youtuber, instagrammable, blogger. Haa blogger yang macam Fatin tengah buat ni, hehe. Kalau awak more on facebook pun team Fatin ada sediakan ayat copywriting dan poster, video dan macam-macam lagi. Haih, banyakla. Tak tahu nak cakap macam mana. Support group ni ada di pelbagai platform. Whatsapp, telegram dan facebook. Best kan, sebab tak keseorangan pun buat business.

To be honest, walaupun tak pernah jumpe dan tak pernah kenal pun, dan just text je untuk tanya persoalan, semuanya akan layan dengan baik sekali, walaupun bukan upline dan downline, cuma hanya sideline sahaja, tapi mereka sentiasa membantu dengan seikhlas sampai lah Fatin dapat apa yang Fatin tanyakan.

Ramaikan? MashaAllah ukhwah yang terjalin tu
dah macam lama kenal dan macam family dah.

4. Training Center

Dalam komuniti business Shaklee Fatin bukan hanya fokus menjual sahaja. Ada banyak sangat aktiviti yang disediakan oleh para master untuk mengeratkan ukhwah antara team dan membina skill leadership, walaupun antara sideline juga tiada jurang. Pendek kata ibarat macam familylah. Haa, antara aktivi yang pernah buat adalah Brand Ambassador Workshop. Training ni di adakan offline dan juga online. So, boleh pilih ikut kesesuaian masa dan tempat Fatin berada. Haa best kan?

Training Center Offline, untuk kemudahan team

Training Online, sungguh flexible

5. Kelas Nutrisi

Yang ni paling Fatin suka, sebab apa komuniti business Shaklee Fatin beri pendedahan tentang nutrisi yang diperlukan oleh badan kite. Kelas nutrisi ni bukan kelas cincai cincai macam tu tau. Ianya diberikan oleh nutrionist dan third party yang memang ada tauliah kepakaran dalam nutrisi. Antaranya yang pernah bagi talk adalah Dr, Hafiz, Dr.Redza Rahman. Bila kita berilmu mantap, baru kita dapat yakinkan customers dan team kita. Dengan ilmu mantap, barulah dapat yakinkan customers untuk deal dengan kita walaupun ramai je orang lain jual Shaklee dengan pelbagai offer. So pilihan di tangan awak, bagi Fatin mestilah nak jual dengan berilmu kan supaya beri manfaat kepada orang ramai.

Ni adalah kelas dari Doctor yang bukan dari Shaklee
tetapi mereka mengiktiraf produk Shaklee

6. Contest

SubhanaAllah dalam komuniti business Shaklee Fatin penuh dengan contest dan lucky draw. Bila adanya contest dan lucky draw ni buatkan Fatin lagi semangat dan bersungguh nak buat. Ianya jadi macam push factor untuk kite terus berusahakan. Haa bila adanya program seperti ini kite akan jadi tak boleh duduk diam dan mesti akan usaha untuk capai target kan? Dan bukan buat sorang sorang tau, leader leader dan sideline sentiasa support.

Contoh macam baru-baru ini, Fatin sertai projek Blog Mega Shaklee 1.0. Hadiah yang disediakan memang lumayan tau bukan puluh ringgit, tetapi ratusan ringgit. Sales capai, bonus dapat, hadiah pun dapat, zero kerugian.

Lucky draw yang diadakan setiap 3 bulan, hadiah pun premium.

7. Gaya hidup yang sihat

Point ni antara sebab kenapa Fatin bersyukur sangat ada komuniti business Shaklee yang best macam ni. Sebab bukan hanya sekadar menjual, tetapi ada jugak program-program kesihatan untuk ahli. Antaranya, Program Detox dibawah Viktoria, Run Liga dibawah Maestro, Youth Experience Party dibawah s2u Families. Siapa kata tak best kalau ramai sangat upline? Sebenarnya best sangat sebab dapat join banyak program anjuran mereka.

InshaaAllah apabila kite ubah gaya hidup, badan kite akan jadi cergas. So akan bersemangat nak buat aktiviti kan. Tambahan pula dapat kawan baru. Kesihatan itu berharga ya kawan-kawan.

Setiap penyertaan mesti akan diberi penghargaan

Haa, tengok la hadiah dia, menang jam amazfit smartwatch.
Cuba awak check harga berapa, mesti terkejut.

8. Kids Friendly

Haa kenape Fatin cakap kids friendly? Dalam komuniti business Shaklee Fatin ni, kebanyakkan nye wanita yang join. Masing-masing ada anak kecik. Jadi, setiap event Shaklee, mesti ada sediakan tempat untuk kanak-kanak. Bestkan? Tak delah kite susah hati mana nak tinggal anak kalau pergi event shaklee. Ilmu dapat, anak terjaga. To be honest macam Fatin, mak anak dua yang memang jaga sendiri anak selepas berhenti kerja yang hakiki tu tersangatlah bahagia bila boleh buat side income dan join event tanpa pinggirkan anak. Yelah, niat sebenar berhenti kerja hakiki nak jaga anak, tapi dengan keadaan ekonomi sekarang memang perlu ada side income, jadi inilah the best.

Tengok la, ibu ibu boleh dengar ilmu, anak-anak dan para ayah beristirah di ruangan yang disediakan dan boleh mandi manda.

Comel je kan, masing-masing bawak anak untuk coaching. Syukur sangat anak bukan penghalang untuk terus success.

9. Pengisian Rohani

Alhamdulillah komuniti business Shaklee Fatin juga ada sediakan pengisian rohani. Bukan hanya sekadar nak pulun sales sahaja. Tetapi team juga persiapkan semua ahli dengan pengisian rohani supaya kite berjaya duniawi dan ukhrawi. Bagi Fatin , Fatin bukan nak jadi usahawan yang biasa. Tetapi luar biasa. Luar biasa yang macam mana? Habluminallah Habluminannas. Fatin percaya bila mana kite menjaga hubungan dengan Allah dan manusia. InshaaAllah Allah akan permudahkan urusan dan diperluaskan lagi pintu rezeki. Pengisian rohani ini bantu untuk dekatkan diri kepada Allah. 

Quran Time anjuran Maestro ,
ceramah oleh Ustaz yang bertauliah 

Dalam whatsapp group juga seeing di kongsi mengenai pengisian rohani. Supaya mengingatkan kite kepada Pencipta.

So, ini lah 9 sebab kenapa komuniti business Shaklee ni sangat best. Sebenarnya banyak lagi, Fatin cerita 9 ni dulu. Boleh jugak baca yang kawan Fatin punya sebab kenape komuniti business shaklee sangat best.

Kalau awak nak join team Fatin, awak boleh isi borang ni. Borang pendaftaran ahli. Okay, moga perkongsian Fatin ini membantu awak.

#blogmegashaklee

#shakleethrive2023

#shakleetriumph2023

Signing off,

with love,

FN

Pengedar Shaklee Putrajaya

Pengedar Shaklee Bangi

Pengedar Shaklee Kuala Lipis

Post a Comment

0 Comments