7 sebab kenapa Shaklee supplements terbaik di Malaysia

 

7 sebab kenapa Shaklee supplements terbaik di Malaysia 

Assalamualaikum dan Hai!

Apa khabar? Hari ni Fatin terpanggil nak ceritakan kenapa Shaklee supplements terbaik di Malaysia. Sebelum tu Fatin nak beritahu iaitu sebelum Fatin ni menjadi pengedar Shaklee, Fatin adalah pengguna Shaklee untuk selesaikan masaalah Fatin iaitu kulit wajah dan berat badan. Alhamdulillah bila dah dapat effect yang memuaskan, Fatin terpanggil untuk sama-sama bantu awak semua yang alami masaalah yang sama macam Fatin.

Okay disini Fatin sertakan 7 sebab kenapa Shaklee supplements terbaik di Malaysia.

1. Established sudah 100 tahun lebih

Multivitamin yang sudah 100 tahun lebih dipasarkan

Haa amazed kan? Sudah 100 tahun lebih dah vitamin Shaklee ni dipasarkan. Dan pengasasnya adalah Dr. Forrest C. Shaklee adalah pengasas kepada Shaklee Coorporation dan vitamin pertama yang dicipta oleh Dr.Forrest C.Shaklee adalah multivitamin pada tahun 1915. Lama dah kan? Fatin pun belum lahir lagi waktu ni. hehe. Oh ya, alang alang tu Fatin nak kongsi waktu mengandungkan anak kedua, Fatin memang amalkan Vita-lea ni untuk maintainkan HB tau, sebab waktu anak pertama Fatin memang alami masaalah kurang HB. Hehe asyik kene marah je dengan nurse. Tapi berbeza anak kedua, nurse siap puji pulak HB sentiasa maintain 12-13! 

2. Produk yang mesra alam

Kenyataan Pengasas Shaklee Coorporation

Ini adalah kenyataan dari pengasas Shaklee sendiri. Shaklee berpendirian hanya mengeluarkan produk yang berasaskan konsep mesra alam dan bebas gluten. Produk Shaklee bebas daripada bahan tiruan dan bahan kimia yang berbahaya. Tambahan ianya memang menekankan untuk mematuhi standard keselamatan tertinggi .

Yang paling Fatin amazed ialah setiap tahun ada lebih 350 kajian dibuat oleh Shaklee untuk setiap ramuan produk agar produk bebas daripada parabens, triklosan, phthalates, natrium lauril sulfat (SLS), natrium lauryl eter sulfat (SLES), tiada bahan yang diharamkan, tiada pewarna, dan tiada sebarang pemanis dan perisa tiruan.

Bukan senang-senang je tau nak keluarkan produk-produk supplements dan vitamins ni. Sebabtulah vitamin Shaklee ini menjadi pilihan Fatin kerana ianya selamat.

3. Produk yang berkesan

Sebanyak 90 kajian tentang keberkesanan produk Shaklee ini telah diterbitkan di dalam majalah-majalah . Okay Fatin nak kongsi dengan awak semua testimoni terbaru dari Shaklee sendiri bagi yang nak turunkan berat badan secara sihat.

Baca : Testimoni Set Kurus Shaklee

Kalau dah baca testimoni yang Fatin linkkan, ianya merupakan real testimoni tau, bukan rekaan. Dan Fatin sendiri dah dapat effect turun berat sebanyak 15kg dan kulit wajah makin baik. Dan alhamdulillah Fatin dah buat blood test, dan semuanya baik dan sihat! Seronokkan bila kite dapat amalkan gaya hidup sihat.

4. Kajian Landmark

Kajian Landmark Shaklee ini dilakukan oleh doktor third party, bukan didalam Shaklee sendiri, iaitu Dr. Gladys Block bersama University of California, Berkeley. Didalam kajian tersebut menunjukkan bahawa mereka yang mengambil makanan tambahan Shaklee mempunyai lebih banyak biomarker yang lebih sihat untuk jantung, otak, dan kesihatan kognitif berbanding dengan pengguna yang tidak mengambil suplemen atau pengambil suplemen bukan produk Shaklee.

Baca : Nutrition Jurnal

5.Trusted Brand Reader Digest

Award yang diterima oleh Shaklee

Baru-baru ini  Shaklee telah memenangi award sebagai trusted brand tau untuk tahun 2021 dan 2022. Award ni bukan Shaklee yang buat survey atau bukan Shaklee bayar untuk terima award ini. Namun ianya diundi oleh pembaca Reader Digest sendiri.

Awak tahu tak pembaca-pembaca Reader Digest golongan berprestij iaitu para doktor, lawyers, geng-geng CEO's, Engineers, ahli korporat dan mereka yang fasih dalam english. Fatin dulu selalu baca Riders Digest ni sebab Abah Fatin langgan. Memang best sangat sebab penuh ilmu. Usia Readers Digest pun setua Shaklee (first vitamin produce in 1915) iaitu 100 tahun (first published in 1922) dan pembacanya adalah dari 44 buah negara seluruh dunia.

6. Syarikat berkredibiliti

Shaklee memang memastikan produknya mendepat kelulusan KKM dan diiktiraf Sijil Halal oleh Jakim. Dua perkara ini sangat penting untuk awak titik beratkan sebelum consume sesuatu perkara. Bagi menjamin kualiti produk, Shaklee juga telah melaburkan lebih $250 juta dalam ujian klinikal, penyelidikan dan pembangunan.

7. Tahan lama dan berbaloi

Okay kenapa Fatin cakap ianya tahan lama dan berbaloi? Ianya kerana satu botol vitamin Shaklee ada yang tahan selama 6 bulan penggunaan. Sebagai contoh, Vitamin C Sustained Release. Satu botol terdapat 180 biji. Haa boleh kongsi satu family lagi kan? Khasiat pun banyak, lagi-lagi diformulasi dengan sustained release.

Bukan setakat vitamin je, kalau skincare pun sama. Sekali beli tahan penggunaan selama 8 bulan, haa jimatkan dan tak perlu nak beli setiap bulan. Kalau di divide kepada setiap, MashaAllah sangat murah, lebih kurang dengan skincare yang ada di watsson atau guardian je. Tapi kualiti tip top kerana dikaji oleh para saintis sebelum dikeluarkan.

Nak dapatkan produk Shaklee boleh contact saya ye, klik je no ni 017-9208293.

Baca juga : Supplements terbaik yang dikongsikan oleh kawan Fatin

#shakleethrive2023
#projekblogmega
#shakleetriumph2023

with love,

FN

Pengedar Shaklee Putrajaya

Pengedar Shaklee Bangi

Pengedar Shaklee Kuala Lipis

Post a Comment

0 Comments