Raya sakan! Duit raya awal dari Shaklee Aidilfitri 2023

Raya sakan! Duit raya awal dari Shaklee Aidilfitri 2023

 Assalamualaikum, hai awak!

Ya Allah, gatal tangan pulak ye hari ni, orang kata kalau gatal tangan ni maksudnya nak dapat sesuatu kan? Fikir punya fikir, Allahu patutla, 14 Mac nanti akan dapat duit raya awal dari Shaklee. Alhamdulillah. Boleh la berbelanja untuk anak-anak beli baju raya nanti!

Kalau awak nak tahu setiap bulan Shaklee akan beri kami para distributor bonus pada 14hb. Jadinya sebelum raya ni kami akan dapat dua kali! Hehe, pada 14 Mac dan pada 14 April. Haa seronokkan. Banyak perancangan yang boleh buat bila dapat duit raya awal ni kan. 

Alhamdulillah sejak 6 tahun Fatin bersama Shaklee, tak pernah Shaklee gagal untuk beri bonus. Tiap bulan pasti akan dapat dan tidak pernah lambat, awal dari tarikh sepatutnya adalah.Orang kata dalam rezeki kite ada rezeki orang lain. Bagi Fatin bonus kali ini Fatin anggap ia sebagai duit raya awal lah dari Shaklee untuk Fatin berkongsi dengan yang tersayang. 

Baru-baru ni kan Perdana Menteri Dato' Seri Anwar bin Ibrahim mengumumkan duit raya awal iaitu  Bantuan Khas Aidilfitri 2023 Penjawat Awam & Pesara iaitu Kerajaan bersetuju untuk menyalurkan Bantuan Khas Kewangan Aidilfitri sebanyak RM700 kepada semua penjawat awam Gred 56 ke bawah termasuk lantikan kontrak selain RM350 juga akan disalurkan kepada pesara Kerajaan.

Dalam Shaklee pula awak sendiri boleh tentukan berapa banyak bonus yang awak nak untuk duit raya awal ni, lagi -lagi nak raya Aidilfitri 2023 ni. Mesti nak pakai banyak untuk belanja anak-anak, ibu-ayah, duit raya sanak saudara dan ada jugak yang rancang nak bercuti kan? Para distributor yang all out untuk raya ni selalunye mesti akan dapat RM1,000-RM2,000. Lebih lagi pun ada tau.

InshaaAllah raya tahun ni kami akan beraya berempat!

Fatin memang excited sangat nak dapat duit raya awal dari Shaklee ni. Fatin kongsikan sedikit apa yang Fatin buat dengan duit raya awal dari Shaklee ini.

10%  hadiahkan pada ibu ayah

Bagi Fatin ini wajiblah kerana tanpa restu mereka dan berkat doa dari mereka manakan kite boleh berjaya. Ibu Ayah ni sebenarnya tak mengharap pun sebenarnya duit anak-anak. Dia cuma nak anak-anak ingat mereka. Percayalah dengan berkat doa, inshaAllah setiap yang kite lakukan diberkati dunia akhirat. 

10%  sedekahkan

Fatin juga akan portion kan sedikit untuk sedekah. Bagi sikit duit raya buat anak-anak buah dan adik-adik yang masih belajar. Tak kisah berapa pun awak nak bagi ikut kemampuan dan diniatkan sedekah, inshaAllah Allah akan lipat gandakan lagi rezeki buat kite.

2.5% zakat

Fatin selalu ingatkan diri supaya berzakat kerana zakat itu tidak mengurangi harta kite. Zakat ini merupakan salah satu cara yang boleh kite membersihkan hati dari sifat-sifat keji yang memberi kesan kepada masyarakat, iaitu sifat berdendam, iri hati dan hasad dengki. 

10% simpanan

Yang ni paling penting, mesti akan simpan 10% dari duit raya itu sebagai simpanan dan mungkin akan berguna jika emergency. Almaklumlah sekarang Fatin kan resign dari kerja hakiki dan memang fulltime housewife. Sebagai housewife bagi Fatin sangat penting untuk ada simpanan sendiri supaya jika ada apa apa berlaku memerlukan kewangan inshaaAllah kite telah siap.

Bayar hutang2 ( bank/ personal)

Fatin jenis tak suke berhutang tau, yang Fatin berhutang sekarang adalah kereta. Hee memang aim kalau boleh nak setelkan hutang kereta secepat mungkin. Haa bila dapat duit raya awal ni boleh la bayar lebih sikit hutang kereta supaya cepat langsai.

Awak pulak macam mana? Apa awak akan buat dengan duit raya awak?

Baca juga : Duit raya awal dari kawan Fatin. Menarik jugak kisah dia.

Okay lah, jika awak berminat nak join Fatin untuk sama-sama jana income bulanan, boleh klik no whatsapp ini ye 017-9208293

Baca juga : 9 sebab komuniti business Shaklee best

Baca juga : Cara menjadi team Shaklee Fatin

Signing Off,

with love,

FN

Pengedar Shaklee Putrajaya

Pengedar Shaklee Bangi

Pengedar Shaklee Kuala Lipis

#BlogMegaShaklee

#ShakleeThrive2023

#ShakleeTriumph2023

Post a Comment

0 Comments