Hari Rayaku lebih bermakna dengan Shaklee

 

Hari Rayaku lebih bermakna dengan Shaklee

Assalamualaikum dan Hai!

Walaupun sekarang dah 9 Syawal Fatin harap belum terlambat untuk Fatin ucapkan, Selamat Hari Raya Aidilfitri Fatin ucapkan kepada semua. Alhamdulillah thumma alhamdulillah, Raya Aidilfitri kali ni bagi Fatin sangat lain dari tahun tahun sebelum ni. Sungguh bermakna.Tahun ni pertama kali raya berempat 🤗

—🍃

Ramadan yang dirindui

Apabila tibanya Syawal, ini bermakna Ramadan sudah berakhir. Alhamdulillah untuk sebulan Ramadan yang berlalu, bagi Fatin, Fatin dapat manfaatkan sebaik mungkin. Yelah orang kata bila ada anak kecik ni payah nak siapkan sahur, nak siapkan makan berbuka. Nak qiam lagi. 

Rutin Fatin dibulan Ramadan sangat sederhana dan mudah. Memang inilah yang Fatin impikan dari dulu. Asbab Shakleelah Fatin dapat laksanakannya.

  • Sahur hanya shake-shake Cinch dan ESP Shaklee dan vitamin tambahan untuk cukupkan nutrisi dan kuatkan immune badan, hanya 3 minit sahaja dah siap, dan sempatlah nak qiam, "me-time' dengan Allah.
  • Baby kenyang, tak banyak meragam. Walaupun Fatin cuma sahur shake-shake, dan Fatin memang fully breasfeed. Tapi Alhamdulillah baby kenyang, tidur lena dan tak banyak meragam.
  • Bertenaga sepanjang Ramadan. Banyak task rumah yang Fatin dapat siapkan dan tidak keletihan sambil menjaga anak-anak yang agak aktif dan perlukan perhatian. Tambahan buat masa sekarang memang homeschoolingkan anak-anak. Fulltime housewife sambil business online dan content creator.
InshaaAllah, bila dan terbiasa rutin ni selama sebulan, mudah bagi Fatin untuk kekalkan selepas ini. Tapi tu lah vibes Ramadan tu lain. Rindu sungguh.🥹

Awak mungkin meminati : Bertenaga untuk mudah beribadah


—🍃

Syawal yang lebih bermakna

Setelah sebulan berpuasa di bulan Ramadan dan mendidik hati dan diri kearah yang lebih baik. Maka Syawal yang diraikan ini akan terasa lebih bermakna.

Sudah tentu bila Hari Raya ni kite akan ziarah menziarahi sanak saudara, jiran tetangga dan mengahadiri open house atau kenduri kendara kan? Erm tapi kalau anak tak sihat meragam, kite pun akan auto hilang mood nak raya tu kan?

Fatin perasan kes covid-19, influenza semua makin meningkatkan, tambah dengan cuaca baru-baru ni yang memang panas yang amat. Fuh! Fatin ni ore kelate, memang beraya di Kelantan lah. MashaaAllah cuaca memang sangat bahang dan panas yang amat.

Alhamdulillah mujur ada Shaklee yang bantu Fatin dalam menanganinye dan menjadinyakan Syawalku pada tahun ini penuh bermakna. 

Untuk kuatkan immune badan Fatin sekeluarga terutama anak-anak, memang Fatin ambil Sustained Release Vitamin C. Untuk anak Fatin yang berusia 4 tahun amalkan multivitamin Vitalea-kids dan alhamdulillah yang baby dapat vitamin c dari susu badan. Bila semua sihat wal-afiat barulah mood pun happy terutama anak-anak. Yelah kite ni bila dah ada anak bila nak berjalan ke kene tengok keadaan anak jugak mengizinkan ke tak. Bila anak tak sihat ni, akan ada lah meragam, merengek sebab tak selesa semuakan. Alhamdulillah sepanjang seminggu di kampung dengan cuaca panas, anak anak Fatin terhindar dari penyakit berjangkit.


Bila cuaca panas ni, memang tersangatlah penting untuk pastikan badan sentiasa hydrate. Sebab bila badan dehydrate, sangat bahaya kepada kesihatan. Baru-baru ni kite pun telah dikejutkan dengan berita kematian kanak-kanak berusia 11 tahun dan 1 tahun akibat cuaca panas melampau di Kelantan. Fatin bekalkan air performance drink Shaklee untuk sekeluarga, air performance drink ini bantu badan untuk kekal hydrate. Oh ya kalau awak nak tahu air performance drink ni juga terkenal dengan air angkasawan, haaa sebab NASA pun minum air ni. Alhamdulillah.

Performance Drink perisa Orange


Biasalah, bila keluar beraya ni, makan pun macam macam dan tak menentu kan. Anak-anak pulak memang galaklah bermain dengan sepupu sepapat. Kadang sampai lupalah nak makan. Bagi Fatin untuk memastikan anak cukup nutrisi Fatin akan beri multivitamins dan mealshakes yang kaya dengan zat dan protein.




Balik kampung menyambut Aidilfitri,
Rasa gembira berjumpa saudara saudari,
Badan langsing, wajah pun berseri,
Pastinya dengan Set Ramadan Shaklee.

Ehem-ehem dah timbang berat ke selepas seminggu beraya sakan ni? 🤪 Fatin sendiri sepanjang seminggu beraya sakan ni memang bedal semua makanan raya (rendang, nasi impit, soto, mee kari, nasi dangang, biskut-biskut raya, kuzi roti jala, haha semua lah) Kalau tak makan kang mengidam pulak. Tak syoklah raya kan. Vibes dia tu lain kalau makan time raya dengan hari biasa kan? 

Fatin memang erm, tak pelah naik 5kg pun janji puas beraya, berat deal kemudian hari, hehe. Tapi end up bila timbang eh naik 1kg je 😂 Alhamdulillah semua ni asbab Fatin detox dengan set kurus shaklee.


So, sekarang boleh la sambung puasa 6 dengan hati yang gembira. Setakat 1kg ni senang je nak turun. Seminggu detox betul betul 2kg turun dapat 🤗 awak nak try? Meh whatsapp Fatin. Kami ada group tau. Jadi memang akan termotivated. 




Hehe, itulah kisah Syawal Fatin pada tahun ni. Memang raya sakan lah. Anak-anak good mood, sihat wal afiat. Ibu ayah kekal bertenaga layan anak-anak, masak juadah raya. Sihat wal afiat. Dapat berkunjung ziarah menziarahi sanak saudara.

Raya ni dah rasa macam anak dara lah pulak bila ramai tegur makin slim, hehe. Padahal anak dah dua.


Kuncinya adalah sihat. Bila semua sihat Alhamdulillah semua okay dan gembira. InshaaAllah Fatin akan jadikan raya ni sebagai satu memori.

InshaaAllah moga dapat bertemu lagi Ramadan dan Syawal akan datang 🤗. 

Jika awak ada apa-apa persoalan atau berminat dengan produk Shaklee, boleh je direct contact Fatin. Tekan no ini 017-9208293 . Okay. Till then, Assalamualaikum.

Jom baca juga apa kisah raya dengan shaklee dari kawan Fatin.

with love,
FN
Pengedar Shaklee Putrajaya
Pengedar Shaklee Bangi
Pengedar Shaklee Kuala Lipis

#nextlevelblogging
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023

Post a Comment

0 Comments