Vita-Lize Shaklee berwajah baru: Multivitamin terbaik di Malaysia

 

Vita-Lize Shaklee berwajah baru : Multivitamin terbaik di Malaysia

Assalamualaikum dan Hai!


Okay kali ni Fatin nak ceritakan dengan awak satu vitamin Shaklee iaitu Multivitamin yang sudah berusia 100 tahun lebih dan kini pada tahun 2023, Shaklee telah perbaharui formula vitamin tersebut dan juga berwajah baru. Nama pun dah berubah tau dari Vita-lea with Iron kepada Vita-Lize dan ianya akan mula dijual pada bulan Jun 2023.


Jadi apa kelebihan Vita-lize baru ni? Haa, sebelum Fatin ceritakan, cuba awak jawab persoalan ni. Adakah awak makan makanan yang sihat setiap hari yang memberikan badan anda semua perkara yang diperlukan untuk menjadi kuat dan sihat? 


Kebanyakan makanan yang kita makan setiap hari tidak mempunyai semua perkara yang baik yang diperlukan oleh badan kita. Dan kadang-kadang kita makan makanan yang tidak baik untuk kita, seperti makanan segera dan snek manis. Perkara ini boleh merosakkan cara sel kita berfungsi. Kajian mendapati ramai orang di Malaysia tidak mengambil makanan yang mencukupi dengan vitamin dan mineral yang mereka perlukan. Pada masa kini, kita berada di sekeliling banyak perkara kotor yang boleh menyebabkan kita sakit. Ini termasuk udara busuk, air kotor dan kucar-kacir. Perkara-perkara ini boleh menyebabkan kita jatuh sakit.



KESAN KEKURANGAN MIKRONUTRIEN


Walaupun badan kita tidak memerlukan banyak mikronutrien, kekurangan mikronutrien boleh menyebabkan kita lebih mudah jatuh sakit dan juga mati jika kita tidak mendapat bantuan. Ini kerana kekurangan mikronutrien boleh melemahkan pertahanan badan kita terhadap penyakit. 

Cirit-birit, campak, malaria dan radang paru-paru
Sesetengah penyakit yang boleh membuat anda berasa sangat sakit dan mempunyai simptom seperti cirit-birit, ruam, demam, dan masalah bernafas dipanggil campak, malaria, radang paru-paru dan cirit-birit. 


Sakit tulang / tulang rapuh (akibat kekurang kalsium)
Jika anda tidak makan kalsium yang mencukupi, tulang anda boleh sakit dan mudah patah. Kadangkala apabila anda tidak mempunyai cukup vitamin D dalam badan anda, anda mungkin berasa gembira satu ketika dan seterusnya sedih. Terasa sangat letih dan lesu. 


Pergeseran mood (disebabkan kekurangan vitamin D), Keletihan, Sesak nafas, Tangan dan kaki sejuk
Apabila anda tidak dapat mengambil udara yang mencukupi, ia sukar untuk bernafas dan nafas anda pendek. Tangan dan kaki anda berasa sangat sejuk. 


Kuku rapuh (disebabkan kekurangan zat besi)
Apabila anda tidak mempunyai cukup zat besi dalam badan anda, kuku anda boleh menjadi lemah dan mudah patah.


Kebas, kesemutan jari
Apabila anda tidak dapat merasakan jari anda atau mereka berasa seperti mereka kesemutan, ia seperti sedang tidur dan anda perlu membangunkannya.


Irama jantung yang tidak normal (disebabkan kekurangan kalsium)
Apabila jantung anda berdegup dengan cara yang tidak normal, ini mungkin kerana anda memerlukan lebih banyak kalsium dalam badan anda. Kalsium membantu menjaga jantung anda sihat dan kuat. 


Risiko kecacatan kelahiran
Terdapat kemungkinan bahawa bayi mungkin mempunyai sesuatu yang tidak kena dengan badan mereka semasa mereka dilahirkan akibat kekurang zat besi.


Sakit perut (disebabkan kekurangan kalsium)
Perut anda sakit kerana anda tidak mempunyai cukup kalsium dalam badan anda. 


Untuk membantu badan kita kekal sihat dan terhindar daripada penyakit, Fatin sangat syorkan kita boleh mengambil multivitamin setiap hari. Mereka memberikan badan kita perkara penting yang diperlukan untuk menjadi kuat.


Kenapa Vita-Lize Shaklee Multivitamin terbaik di Malaysia?


Vita-Lize Shaklee mempunyai banyak vitamin dan mineral yang diperlukan oleh badan kita. Dua tablet mempunyai sejenis vitamin khas yang dipanggil asid folik yang sukar untuk digunakan oleh badan kita. Shaklee membuat kajian untuk memastikan vitamin mereka diserap dengan baik, dan kini mereka mempunyai salutan khas untuk membantu kita memanfaatkan sepenuhnya asid folik. Hebat kan?


Vita-Lize adalah pil istimewa yang mempunyai banyak vitamin dan mineral yang baik di dalamnya. Orang ramai telah menggunakannya selama lebih 100 tahun! Pil ini sangat mudah untuk ditelan dan badan anda boleh menggunakan semua bahan yang baik di dalamnya untuk kekal sihat. Ramai saintis yang sangat bijak telah mengkaji pil untuk memastikan ia benar-benar baik untuk anda.

kandungan Vita-Lize, Multivitamin Shaklee



Perbezaan Vita-lea Iron Plus dan Vita-Lize formulasi baru

Siapa yang memerlukan Vita-Lize Multivitamin Shaklee


Haa, banyakkan manfaat dan kelebihan Vita-Lize Multivitamin Shaklee ini?

Jadi untuk kekal sihat, penting untuk makan makanan yang memberi kita vitamin dan mineral. Kadang-kadang sukar untuk makan semua makanan yang betul, oleh itu pengambilan Vita-Lize boleh membantu memastikan kita mendapat apa yang kita perlukan untuk kekal sihat. Ia adalah cara yang mudah dan selamat untuk menjaga diri kita sendiri.

Nak dapatkan produk Shaklee boleh contact saya ye, klik je no ni 017-9208293. Till then, Assalamualaikum.


with love,
FN

Pengedar Shaklee Putrajaya
Pengedar Shaklee Bangi
Pengedar Shaklee Kuala Lipis

#nextlevelblogging
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023

Post a Comment

0 Comments