Apa itu Coq-10 dan kebaikan Coq-Trol Plus Shaklee

 Assalamualaikum and Hai!


Okay hari ni Fatin nak berkongsi apa itu Coq-10. Awak pernah dengar tak Coq-10? Sejujurnya sebelum ni, Fatin pun tak pernah dengar. 


Selalunye kite dengar vitamin A, vitamin B, vitamin C, vitamin D dan lain lagi yang selalu didengari. Tapi kali ni, bila nutritionist cakap Coq-10, Fatin jadi terpinga-pinga. Haaa, apa tu Coq-10??


Apa itu Coq-10?


SubhanaAllah MasyaAllah, Allah itu Maha Hebat, Allah swt wujudkan CoQ10 secara semula jadi di dalam badan manusia. Ia juga berfungsi membantu badan menghasilkan tenaga.


CoQ10 juga merupakan sejenis antioksidan yang boleh ditemui di dalam sel tubuh badan manusia. Coq-10 adalah bahan istimewa yang terdapat dalam semua sel kita. Ia paling banyak terdapat dalam organ penting seperti jantung, buah pinggang, hati, dan pankreas. Coq-10 membantu sel kita menghasilkan tenaga, yang seperti bahan api untuk badan kita. Ia juga membantu memastikan sel kita selamat daripada bahaya dan membantu membetulkan mana-mana sel yang tidak berfungsi dengan baik.


Hebat kan?


Kalau awak tahu, Coq-10 ni selain daripada menghasilkan tenaga, ia juga membantu melindungi sel dan DNA kita daripada perkara berbahaya yang dipanggil radikal bebas. 


Tapi tak seumur hidup dia ada dalam badan kita, kerana apabila bertambah usia, badan kita akan  semakin kurang menghasilkan CoQ10. 


Apabila orang mempunyai penyakit seperti masalah jantung, masalah dengan otak mereka, kencing manis, atau kanser, ini mungkin kerana mereka tidak mempunyai CoQ10 yang mencukupi dalam badan mereka. Jadi, kita perlu mengambilnya dari pemakanan untuk top-up semula.


Perbandingan Sebiji CoQ-Trol Plus Shaklee Dengan Pemakanan Harian



Sebiji CoQ-Trol Plus Shaklee bersamaan dengan:

3 kg Daging

100 cawan Brokoli yang direbus

100 sudu besar Mminyak Canola

3.3 kg Mentega Kacang


Sebenarnya, tubuh badan kita mampu menghasilkan CoQ10 sendiri, tetapi keupayaan ini mula menurun pada usia 20 tahun. Ia berkurangan secara drastik pada usia 40 tahun ke atas. Walaupun terdapat makanan semulajadi yang kaya dengan coq-10, tetapi amat sukar untuk kita dapat dose coq-10 yang cukup, kerana kita perlu makan makanan tersebut dengan jumlah yang banyak. 


5 Kebaikan Coq-Trol Plus Shaklee


Pengambilan Coq- Trol Plus dicadangkan untuk :


1. Mengekalkan Tenaga Sepanjang Hari


CoQ-Trol Plus Shaklee mampu meningkatkan tenaga di dalam sel untuk menyokong gaya hidup aktif. Selain itu, ia juga mampu meningkatkan kekuatan otot dan mempercepatkan proses pemulihan luka pada badan.


2. Memperbaiki Peredaran Darah


CoQ10 paling banyak didapati di jantung kita kerana ia perlu menggunakan palling banyak tenaga untuk mengepam darah ke seluruh badan. Jantung kita perlu mengepam kira-kira 2,000 gelen darah ke seluruh badan setiap hari tanpa gagal!


Apabila jantung kita tidak berfunsi secara optimum, itu yang boleh mendatangkan penyakit jantung. 80% penyakit jantung dapat dicegah jika kita mengubah tabiat pemakanan, bersenam, kawal tahap kolestrol dan tekanan darah dalam badan.


CoQ-Trol Plus Shaklee memberi banyak manfaat kepada jantung seperti:

  • Menguatkan otot jantung
  • Membantu peredaran darah dengan lancar
  • Mengurangkan risiko penyakit jantung
  • Meningkatkan tahap tenaga untuk pesakit yang mengambil Statin


3. Meningkatkan Kesuburan


CoQ-Trol Plus Shaklee bertindak sebagai antioksidan yang mampu melindungi sperma daripada kerosakan radikal bebas dan juga mampu meningkatkan jumlah sperma.


Semakin banyak CoQ10 dalam Mitokondria, semakin cepat pergerakan sperma untuk membantu meningkatkan peluang persenyawaan.


Kajian yang dibuat ke atas 228 lelaki yang tidak subur, 114 lelaki diberi 200mg CoQ10 setiap hari. Manakala 114 lelaki lain sebagai aras kawalan. Keputusan yang dapat dihasilkan ialah jumlah sperma mereka meningkat & pergerakan sperma juga sangat aktif berbanding dengan lelaki yang tidak mengambil CoQ10.


4. Memberikan Kulit Yang Gebu dan Lembut


Tahukah anda bahawa CoQ10 terdapat banyak pada permukaan kulit lipid pada bahagian epidermis?


CoQ-Trol Plus Shaklee mampu:

  • Bertindak sebagai pelindung UV kepada kulit
  • Memberi tenaga kepada sel bagi memperbaiki dan penghasilan sel baru
  • Membantu menegangkan kulit dan mengurangkan kedutan pada muka
  • Membantu mengekalkan keanjalan kulit
  • Kulit akan kelihatan lebih muda dan sihat


5. Membantu Menajamkan Minda


Apabila usia kita semakin meningkat, tahap CoQ10 di dalam tubuh semakin berkurangan. Dengan pengambilan CoQ-Trol Plus Shaklee yang berterusan, ia mampu membekalkan tenaga kepada otak. Pada masa yang sama, CoQ-Trol Plus Shaklee bertindak sebagai antioksidan untuk melindungi neuro dan mengurangkan Amyloid.


Antara manfaat CoQ-Trol Plus Shaklee untuk minda ialah:

  • Mampu memberi lebih fokus dan kepekaan
  • Mengurangkan risiko penyakit Alzheimer dan Parkinson
  • Meningkatkan daya ingatan
  • Meningkat keupayaan pembelajaran




Nak Fatin bantu awak?


Jika awak mahu hubungi Fatin, Pengedar Shaklee Putrajaya boleh save nombor berikut, 017-9208293.


Dapatkan juga konsultasi tentang vitamin dan skincare Shaklee yang paling tepat untuk awak, serta tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada Fatin. Selain itu, Fatin juga akan kongsikan jadual waktu makan kepada awak, yang boleh membantu awak untuk mendapatkan vitamin dan nutrisi yang secukupnya, dan juga skincare yang tepat.


Fatin menyediakan khidmat untuk COD Shaklee bagi Putrajaya dan Bangi dan Kajang


Untuk di luar kawasan ini, usah risau. Fatin boleh pos terus ke alamat anda. Okay. Till then, Assalamualaikum.




Love,
FN
Pengedar Shaklee Putrajaya
Pengedar Shaklee Bangi
Pengedar Shaklee Kuala Lipis
#nextlevelblogging
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023

Post a Comment

0 Comments